Intensiv behandling

Det skal lønne seg å besøke vår klinikk. De fleste som leter ett alternative i utlandet for sine tannproblemer skjønner at det er rimeligere å gjøre behandlingen i et lavkostland som f.eks. Polen, og de aller fleste skjønner også at kvaliteten på arbeidet er minst like bra som i Norge, om ikke bedre.

Det som imidlertid er ukjent for de fleste og kanskje noe man ikke tenker så mye på er hvor lang tid behandlingen tar, hvor mange reiser man må belage seg på, hvor mange dager man må være borte fra jobben, hvor mye det blir i ekstra kostnader på hotell… Dette må adresseres og da kommer vi til hvor intensiv behandlingen kan være.

Man er gjerne vant med hvordan det er og hvordan det alltid har vært i Norge, og tror at dette er måten man må gjøre det på. En time nå, og en time da, og så kanskje vente noen måneder før man kan få fortsette. Slik kan det imidlertid ikke være hvis man først har bestilt seg en reise til utlandet og man kanskje tar fri fra både jobb, familie og øvrige daglige forpliktelser.

Helt siden vi startet å ta i mot norske reisende i 2006, så har dette vært en av de viktigste områdene vi har jobbet med. Nemlig å kunne tilby ett bredt spekter av tannhelsetjenester innunder samme tak. Være fleksible og på den måten kunne tilby både rask, god og intensiv tannbehandling.

Hvorfor er dette viktig?

De fleste som kommer ned til oss, ønsker primært å spare penger ettersom det er så voldsomt dyrt i Norge. Våre priser er selvfølgelig mye lavere enn det er i Norge, men hvis man skal begynne fly frem og tilbake til Krakow for å få en time nå, og en time da, så går denne gevinsten opp i røyk.

Vi ser også at reisende som sliter med fobi for tannlegen og som har store problemer med å bestemme seg for å starte behandlingen får en langt bedre opplevelse når behandlingen skjer intensivt og det blir mindre venting. Mindre tid til å grue seg, mindre tid til å unnskylde seg og raskere resultater gjør at man får en positiv opplevelse og klarer å overgå angsten/frykten med å besøke tannlegen. Som vi skriver i avsnittet om tannlegeskrekk – Det er ofte dørstokkmila som er den verste – men når først denne er passert, så går det som regel bra.

Så hva er det som gjør at vi er et så mye bedre alternativ enn det som er mulig å finne i Norge.

Det absolutt viktigste vi gjør er å forberede oss før den reisende kommer for sitt første besøk. På den måten kan vi både informere den reisende godt, slik at det blir mindre spørsmål underveis, og selvfølgelig mindre sjanser for misforståelser. Deretter må vi forberede oss godt på hva som venter oss, slik at vi kan planlegge de første 1-2 dagene den reisende er hos oss. På den måten kan vi begynne behandlingen umiddelbart og tilby så mye behandling som er ønskelig allerede på ankomstdag.

Les ogsa
Første time

Steg 2. Kunne tilby «alt» under samme tak

Hos oss vil man første møte en generalist som så henviser til spesialist som jobber 10 meter i nabokabinettet. Vi har eget radiologisenter der vi tar vanlige røntgenbilder, CT og mikro CT. Så hvis det er nødvendig å få ett bilde av beinstrukturen i tre dimensjoner (også få med dybden) så går pasienten 15 meter og vi har radiolog på plass 12 timer i døgnet.
Som den eneste klinikken i Krakow har vi også ett fullverdig digitalt Laboratorium under samme tak. For pasienten betyr det at det går raskere, det blir mindre misforståelser mellom lege og tanntekniker, presisjonen øker (digitalt i forhold til analoge avtrykk), og ikke minst: Våre pasienter har alltid topp prioritet. Skal en Nordmann rekke flyet på fredag, så rekker han flyet på fredag!

Neste steg er å være fleksible. Ved vår klinikk jobber det 16 tannleger, men vi har bare syv tannlegestoler. Alle våre tannleger jobber på «tilkalling» Det betyr at ikke alle er tilstede hver dag, men hvis det er nødvendig så har vi to doble skift som jobber. Om det er uker vi har mange pasienter som kommer for kirurgi/implantologi så ser vi mer av våre kirurger, mens uker det er pasienter som etterspør protetikk arbeid, så vil det bli travlere for våre protetikk spesialister.

Sammen med dette så prøver vi å ikke booke inn for mange pasienter på samme tid, slik at vi aldri er mer enn 75-80% fullbooket. Det gir oss igjen fleksibilitet ved at hvis det skulle være noen overraskelser, eller det kommer nordmenn ned til Krakow som ringer oss når de er på hotellet og lurer på om de kan få timer, så ordner vi med det. Vi utvider vår åpningstider, vi tilkaller flere leger utover de vanlige avtalene, vi gir beskjed til våre laboratorium om å prioritere våre reisende og selvfølgelig har vi vår administrasjon tilgjengelig.

Uansett hvor godt forberedt vi er, så vil det komme overraskelser i form av mer, eller annen type behandling enn det vi har forberedt oss på – og da er nettopp denne fleksibiliteten helt nødvendig for at vi skal kunne yte den servicen vi etterstreber og som vi også reklamerer for.

Eller sakt litt annerledes.

Norwegianflyet til Oslo går på lørdag klokken 13.20 og hvis den billetten er bestilt, så må vi være ferdig senest klokken 10.00 på lørdagen. Og det er vår jobb at vi klarer det. Den jobben har vi forberedt oss på og forbedret oss i de siste ti årene og vi mener vi er veldig godt forberedt på å klare nettopp det.

Denpro – Intensiv behandling. Hva betyr det for våre reisende?

Vi kan gjøre veldig mye på veldig kort tid. Det som kan ta måneder og år i Norge kan vi gjøre på fem-syv dager. (så fremt vedkommende orker å sitte i tannlegestolen, og det ikke går på bekostning av det medisinske resultatet.)

Hvis en reisende kommer ned på en søndagskveld, så sitter man gjerne i tannlegestolen på mandagsmorgen klokken 08.00. Da har vi tatt røntgenbilder, intraorale bilder og eventuelle CT-bilder (for kjeveoperasjoner). Etter konsultasjonen så utarbeider vi ett eller flere behandlingsforslag og om/når vi kommer frem til enighet så starter vi behandlingen umiddelbart.

Veldig typisk så er vi i gang med behandling før klokken 12.00 og pasienten har fått booket sine timer for utover uken og har ett timekort i hånden. For pasienter som har mye å gjøre så kan det bety fra seks til tolv timer om dagen, fordelt på to til fire sesjoner med behandling med kortere pauser å hvile samt få i seg noe mat og drikke.

Det er ikke uvanlig at vi på mandag starter med rotbehandling av tenner på mandag og tirsdag, har dette klart på onsdag (ferdig rekonstruert) slik at vi kan preparere for så å ta avtrykk på onsdagskveld. På fredag ettermiddag er en større brokonstruksjon ferdigstilt og pasienten har fått ett helt nytt smil i løpet av fem hele arbeidsdager og kan reise hjem sent fredag eller i løpet av helgen med en jobb som kunne tatt måneder hjemme i Norge.

Videre så har vi også tilbud for våre reisende slik at de kan bo helt i nærheten til klinikken. Enten i leiligheter like over gaten (20 meter), eller ved hotell/pensjonat 3-400 meter fra klinikken. På den måten kan man få slappe av både mellom avtalene hos tannlegen.

Hos oss venter du ikke på legen – Her venter legen på deg. Tid er et gode, og vi ønsker ikke å ta mer av din tid enn det som strengt tatt er nødvendig. Det er så mye annet man bør oppleve at det å vente på tannlegen, bør gjøres så lite som mulig.

+47 45 687 475
kontakt@denpro.no

Les ogsa
Tannklinikken